Dans kan kategoriseres i mange arter. Grundlæggende er der dog kun to slags dans – god dans og dårlig dans. I Selene Muñoz forestilling ´7Senses´ er der heldigvis tale om god dans og tre virkelig gode dansere, der uimodsagt kommer fra hver deres genre. Selene Muñoz er som bekendt en mester i flamencoen, Ask La Cour er klassisk balletdanser og Mark Philip er moderne danser og breakdanser. Mark Philip er ny på holdet i stedet for Sebastian Haynes, der var med i forrige sæson.  

Med sig har danserne musikerne Jesper Thorn, David Hildebrandt og Karen Duelund Guastavino.

Forestillingen, der spillede i Glassalen i Tivoli, kommer igennem syv sanser: Balancesansen, synssansen, følesansen, lugtesansen, kropssansen, smagssansen og høresansen. Det er ikke alle indslag, hvor det er oplagt, hvilken sans der beskrives. Imidlertid er det sikkert, at forestillingen på alle måder er sanselig, hvilket er det afgørende.

I al slags dans er musikken essentiel, men i flamencoen er dans og musik en integreret del af hinanden. De interagerer i en symbiose, der er smittende. David Hildebrandt er gruppens percussionist, der får rytmerne til at gløde. Han spiller op til Selene Muñoz, og det kræver noget. Samtidig har Selene Muñoz en fantastisk rytmisk sans og bidrager til musikken.

Mark Philip står for balancesansen, og med den kropskontrol, han besidder, er han et oplagt valg. Ingen som Mark kan stå i de mest halsbrækkende stillinger og gøre det behersket og kontrolleret. Det er imponerende.

Selene Muñoz og Ask La Cour tager favntag med synssansen til Johann Sebastian Bachs ´Chaconne´. Selene Muñoz svæver over scenen og møder Ask La Cour, der hjælper hende af kjolen, så hun er iført en flot krinoline, hvorefter han svinger hende rundt i en sensuel dans.

Følesansen danses af alle tre dansere. De er alle iført sort tøj, og de danser en dans for tre med sensuelle undertoner, og hvor den store bas spiller en afgørende rolle. Det bliver et kærlighedsmøde, når danserne stjæler den. Selene Muñoz har humor, og det kommer tit op til overfladen.

Inden pausen præsenteres vi for lugtesansen som midtpunkt. Iført en drøm af en roseudsmykket kjole med et mange meter langt slæb møder Selene Muñoz Mark Philip, der i denne sekvens er iført sexede røde boxershorts. De er begge et forunderligt syn.

Ask la Cour og Mark Philip byder ind med en battle mellem mænd i beskrivelse af kropssansen. De markerer sig på dans og maskulinitet – herligt.

Aftenens mest humoristiske sanseindslag er om smagssansen, hvor noget så appetitvækkende som ´Crème Brûlée´ bliver sunget/introduceret af Mademoiselle Karen/K. Duelund Guastavino. Karen optræder med en kunstfærdig blomsterhat på hovedet, hvilket er sjovt på en lidt underspillet måde. Hun får selskab af Selene Muñoz, der er iført en lige så pudsig hat og en virkelig blomstret kjole, Mark Philip og Ask La Cour.

Alle er med i aftenens sidste nummer, men lysende står Selene Muñoz i flamenco intro, hvor hun danser til ´Borrachera´ og inddrager publikum til at klappe rytmen.

Smukke Selene Muñoz er forestillingens midtpunkt. Hun har stamina, hun har en fleksibilitet, når hun bøjer sig bagover med en næsten 90 grader, og så har hun ikke mindst charme. Måske netop på grund af dette boblende overskud giver hun generøst sine musikere og dansere plads. De har numre uden hende, og det får alle medvirkende til at stråle og give deres bedste.

Selene Muñoz er en ener i danseverdenen. Tak for hende og tak for dansen.

7 Senses i Glassalen i Tivoli

Koncept og koreografi: Selene Muñoz

Dansere: Selene Muñoz, Ask La Cour og Mark Philip

Musikere: Jesper Thorn, David Hildebrandt og Karen Duelund Guastavino

Scenografi og kostumer: Luna Design

Varighed: 1 time og 40 minutter inkl. pause

Spilleperiode: 7.-9. september 2023