Forestillingen starter udendørs på den anden side af Strandvejen overfor teatret, hvor enkelte blandt publikum får udleveret badekåber. Teaterdirektøren Troels Malling kommer drønende i et køretøj og stiger op på en til lejligheden opstillet tribune, hvor han sammen med sin let buttede søster, Marie Mondrup, den elegante fundraiser, spillet af Susanne Breuning, fortæller om den forestående åbning af badehotellet.
Tilbage i teatret mødes publikum af Benjamin la Cours yderst vellykkede scenografi. La Cour har skabt illusionen om forvandling af Bellevue Teatret til et luksuriøst badehotel med spa-suite allerede, når publikum træder ind i foyéren. Her er byggegrej fra håndværkerne stillet op, så vi forstår, at der stadig er tale om en byggeplads. Bellevue Teatrets stribede vægge er forlænget op på scenen, hvor synet af en flot reception rammer publikum. Der er døre ud til hotellets toilet, til direktørens kontor og til en elevator. Når scenen drejer, åbenbares både luksuriøse hotelværelser og direktørkontoret.
Forestillingen er en farce, og alt går lynende hurtigt. De fem medvirkende er med på speedtempoet og springer ud og ind af forskellige roller uden at blinke. Der er da også indimellem tilløb til komik blandt andet når Farshad Kholghi giver den som thailandsk stuepige med skæve bryster, netstrømper og stilethæle. Susanne Breuning ser skøn ud som toptunet fundraiser, der har bekymringer om at holde diverse ting hemmeligt for den journalist, der snuser rundt på hotellet.
Troels Malling agerer den liderlige ludomandirektør og gør det fortrinligt. Kristian Holm Joensen har et herligt fysisk udtryk som den talblinde piccolo, der ustandseligt bliver sparket over skinnebenet, når han igen igen siger noget dumt. Marie Mondrup er god som jysk receptionist og ikke mindst som vamp iført stram sølvkjole, og hun bestiger Farshad Kholghi på direktørens skrivebord.
Det sku´ vær´ så godt, og så´ det faktisk skidt.
Idéen, scenografien, teatret og skuespillerne fejler ikke noget. Frede Gulbrandsen har som instruktør da også fået det hæsblæsende tempo op at køre. Her stopper roserne, for manuskriptet har reelt ingen handling, der er punchline på punchline, og der er ikke en eneste, der tilnærmelsesvis kan bringe bare et lille smil frem på læben. Det er ikke elegant og intelligent som John Cleese i Halløj på Badehotellet.
Det er plat med plat på, og lavpunktet nås, når Kristian Holm Joensen skal kigge efter en bortkommet fugleedderkop mellem Susanne Breunings ben.
Fortvivl dog ikke – forestillingen varer kun halvanden time, og teatret forbliver teater.
Medvirkende: Troels Malling, Susanne Breuning, Kristian Holm Joensen, Marie Mondrup & Farshad Kholghi
Instruktør: Frede Gulbrandsen
Manuskript: René Vase & Jannik Fuglsang
Scenografi: Benjamin la Cour
Spiller fra torsdag til lørdag kl. 20 til den 16. september